30
apr

Een kosteloos telefoontje dat goud waard is! Ervaringen van onze medewerkers tijdens de coronacrisis

Sinds het begin van de coronacrisis werden we in de thuiszorg geconfronteerd met mensen die de hulp afzegden uit angst. Vooral in de poetsdienst en dienstencheques annuleerden velen hun hulp. De grootste oorzaak is angst.

Vanuit de overheid mogen verzorgden nu ook ingezet worden om cliënten op te bellen om een babbel met hen te doen. De cliënten moeten hiervoor niet betalen. Dit mooie initiatief mochten we niet laten liggen en we pakten onmiddellijk de koe bij de West-Vlaamse horens.

Joyce, 22 jaar, belt momenteel mensen uit West-Vlaanderen op die onze hulp uit angst hebben stop gezet. Een initiatief dat enorm wordt geapprecieerd. “Mensen zijn verwonderd dat wij nog begaan zijn met hen en dat wij hen zomaar kosteloos opbellen”, lacht Joyce. “Ik moet niet veel moeite doen om het gesprek aan de waggel te houden. Mensen missen hun kinderen, ze kunnen niet ver naar buiten en op den tv is er ook niet veel. Zo’n babbeltje is dus welkom. Ik heb ook al één persoon kunnen uitleggen dat wij alle maatregelen nemen om de veiligheid te garanderen. Ze zou haar hulp nu toch niet stop zetten. Daar ben ik wel blij om”, zegt Joyce, “want ze hebben die hulp echt nodig!”

We zijn blij dat we als Korian Home Care ook op deze manier iets kunnen betekenen voor onze cliënten.